keskiviikko 9. heinäkuuta 2014

Radalle.com - Alastaro 29/05/2014

Ups.

Seuraava oma ajokerta olikin sitten Helatorstaina toukokuun lopulla Alastarolla.
Tätä ennen kyllä vietin viikonlopun helteisessä Seinäjoella seuraamassa driftingin SM-skaboja. Nyt kuitenkin tähän Alastaro keissiin.

Tästäkään en nyt paljon muista, joten annetaan kuvien puhua puolestaan.
Joka tapauksessa toiset skabat ja tyhmä ilma. Aamupäivä oli vedetön, mutta sitten alkoi vesisade. Not cool-

Loppupäivästä menin vielä Jutan kyytiin alavarikolle hiukan luisuradalle.
Jotta en olisi päässyt niin helpolla tästä päivästä, niin tein sen klassisen virheen, että olin päättänyt jo laittaa kamat kasaan ja kotiin. Paitsi että päätin mennä vetämään vielä radalle... No vesisateen tultua olin jo spinnaillut aiemmin muutamaan otteeseen radalla. Alla kuitenkin kuluneet Toyot niin pitoa ei liiemmin ollut.

Lähdin sitten radalle vielä "one more time" ja vedin tooooodella rauhallisesti. Olin päättänyt, että enää muutama kierros. Huomasin sitten tapahtumaa edeltävänä kierroksena Lemminkäisen jälkeisessä oikeassa mutkassa sisäkurvin puolella ruohikolla sellaiset merkki "tötsät". En ollut huomannut näitä aiemmin koko päivänä ja mietin, että "Hemmetti kun tuollaiseen osuisi.". No arvata saattaa, että seuraavalla kierroksella sitten kävi legendaariset... Ajoin aivan samaa ajolinjaa, ihan samalla vauhdilla, kunnes juuri siinä oikeassa mutkassa yht'äkkiä pito pois ja olin salamana vasen kylki edellä luisumassa kohti sitä kyseistä tötsää... Jep. 
No siinä sitten suoraan reilu metrin korkuista tötsää päin, eturenkaat ruohikolle ja siitä koko kanttarin pituinen slaidaus. Että sillä lailla.
Auto sammui siihen, eikä enää käynnistynyt. Ahdistus oli aika valtava.
Onneksi oli ihania auttajia ympärillä, jotka jeesasivat auton työnnössä traileriin (ei ollu vinssiä ei) ja piti mut pystyssä henkisesti. Ulkoisesti ei pahemmin vaurioita tullut, paitsi jälki konepellissä ja lokasuojan ylhäällä hiukka väriä, mutta ne nyt ei haittaa yhtään mitään. Se ahdistus iski kuitenkin valtaisana, koska pelkäsin, että sieltä on mennyt jotain sisäisesti rikki (tukivarret ym). Ja sekään ei tavallaan vaivannut. Osia menee rikki ja niitä saa kaupasta. Mutta se tieto, että on kumminkin yksin asian kanssa, eikä mulla ole osaamista tutkia mikä sieltä nyt on mennyt ja saati korjata niitä. Mun tiimiin kun kuuluu vain minä ja autot.

Onneksi radalla oli kuitenkin huippu tyyppejä ja sain tsemppiä ja lähdin tykittämään kotiin. Jotta kotimatka ei olisi ollut yhtään helpompi niin meinasin ajaa kolmen peuran päälle  -_- ne hupsut seisoi keskellä tietä mun ajokaistalla ja taisi leikkiä jotain tyhmää "kuka pelkää mustaa Navaraa" leikkiä... Yksi niistä sitten oli vähän uhkarohkeempi kuin muut eikä suostunut lähtemään tieltä kuin vasta silloin kun katsottiin toisiamme silmästä silmään karvan mitan etäisyydellä. Siinä oli sitten mukava yrittää hätäjarruttaa Pentti trailerissa ja miettiä, että: "Tämä tästä vielä puuttuu, että on rikkinäinen bemari traikussa ja kohta nissania koristaa peura puskurissa."

Pääsin sitten loppujen lopuksi yöllä kotiin ehjin nahoin ja unta kaaliin. 





Ajohaalari päälle ja radalle. Vessaselfiet rules.
Terkuin, Palkataan halpa hovikuvaaja, kiitos

AHAHA. Vielä on vähän matkaa -_- 

Ihana kesäkeli!





Pentin tarinahan meni sitten lopulta niin, että olin tapahtuneesta ollut yhteydessä sitten Seinäjoella tapaamiini APH Racing Drift Teamin porukkaan ja lopulta he auttoivat Pentin kunnostuksessa ❤︎
Oon kyllä todella happy ja kiitollinen tapahtuneesta! Kiitti pojat ❤︎

Pääsin myös todella säikähdyksellä sitten loppupeleissä koko hässäkästä ja itse asiassa todella hyvä, että toi äksidentti radalla kävi. Nimittäin Pentistä ei mennyt mitään muuta, kuin bensaputki poikki! Päätettiin vaihtaa sieltä sitten koko putki pois ja tilalle teräspunosletkua. Ja sehän rokkasi! Selvisi nimittäin, että sinne bensaputkeen oli laitettu jokin "patentti kolmonen" ja siellä oli siis jo aiemminkin putkessa ollut reikä joka oli vaan peitetty laittamalla letkua päälle siihen kohtaan... No, nyt uuden bensaletkun myötä kone käy tasaisesti ja ei enää minkäänlaisia sammumis/ käynti ongelmia! 

Varjopuolillakin on aina valoisa puolensa :)

Tehtiin vähän kyntöhommia Pentin kanssa.

Tsekattiin kaikki kulmat ja kaik ol kunnossa. Sitten vähän muutettiin castereita ja campereita.

Uusi, entistä ehompi bensalinjasto! Pörfekt.

Pakoputkee ja diffuusoria vähän alhaalta päin. Olkaa hyvä.



Että sellainen reissu.

Mutta ennen kuin painatte ruksia sivulta niin käykää tykkäämässä 
APH Racingin facebook-sivuista: APH Racing Drift Team
Kyllikki ja pojat löytyy myös Instagramista: aph_racing_drift_team

❤︎ ❤︎ ❤︎

//Taru


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti